Renkler Bizi Kandırıyor

06:11 0 Comments

Dünyaca ünlü fast food zincirlerini düşünelim. Kurumsal kimliklerinde hakim renk kırmızıdır. Her yer kırmızı. Çünkü kırmızı iştah açar. Üstelik kırmızı yalnız değildir, yeşil ve kahverengi de kırmızıyı destekler. Bu durum gittiğimiz fast food restoranında neden bu kadar iştahlı olduğumuzu açıklamakta.Kırmızı, yeşil ve kahverenginin zayıflama mücadelesi verenleri tehlikeye soktuğu gerçeğiyle, diyet yapanlar için en masum renk mavidir. Mavi ve tonlarının iştah arttırmada en az etkiye sahiptir.Sağlıklı olarak nitelendiren ürünlerinde neden mavi olduğunu böylece anlayabiliriz.
Sarı; size neşe katan, sıcak, dikkat çekiciliğin, Kırmızı; güçlü duyguları uyandıran, enerjik, iştah açıcı, tutku, öfke ve şiddetin, Mavi; sakinlik ve sükunet hissinin, Yeşil: sağlığın ve doğanın, mor: lüks, güç, başarı ve asaletin, beyaz: saflık, masumiyet, boşluk ve ferahlığın, kahverengi: emniyet, kullanışın, pembe: aşkın ve romantizmin; turuncu: heyecanın, coşkunun ve sıcaklığın; siyah: ölüm, tehlikeli durumların, rengidir.

Yemek tuzaklarına karşı bir diğer bilmemiz gerekense; kısık ışık ve romantik müzik rahatlatıyor ve daha çok yemek yenmesine neden oluyor. Kalabalık bir masada yalnız yenilenden daha fazla yemek yeniyor. Masada bulunan insan sayısı 7nin üstüne çıkarsa tüketilen yemek miktarı iki katına çıkıyor. Hesaplı olduğu için aldığımız ekonomik büyük paketler tüketimi daha fazla artırıyor. Paket küçükse tüketim miktarı da azalıyo


bani

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

0 yorum: